[O2] Problem ze skrzynią 6-biegową

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Robercik
    Drive
    • 2008
    • 91
    • Octavia II (1Z3)
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #26
    Dziś rano wstawiłem auto do mechanika, po pracy mam zajechać to skrzynia ma być wyjęta i rozebrana i zobaczymy co dalej robić
    Jest O2Fl CFHC, Passat B6 1.9tdi BLS
    Była O2FL BXE, Audi A2 1.4TDI,
    Była O2 BXE
    Była O1 1.8T + automat

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratoRS
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #27
      A mowia ze DSG slabe :lol:
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Maru 123
        RS
        • 2008
        • 4660

        #28
        jak się czyta takie newsy to :| normalnie tracę serce już do tego BKD :?
        1.8T AGU L&K

        2.0TDI BKD ELEGANCE

        TOYOTA LAND CRUISER J95

        Komentarz

        • gadula007
          L&K
          • 2009
          • 1174
          • Octavia III combi (5E5)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          #29
          Witajcie

          Też planuję wymianę sprzęgła, bo się kończy. Otworzyłem wątek w innym miejscu o jedno lub dwumasie. Teraz chcę się dopytać, bo u mnie też problem jest z jedynką i wstecznym. Czy jak wymienię sprzęgło z dwumasem to objaw się skończy nie wchodzenia tych biegów. Ktoś pisze o wysprzęgliku. Co to jest?
          Mi mechanik zaśpiewał 2350zł za sprzęgło z wymianą. Czy do tego muszę doliczyć ten wysprzęglik, czy nie?
          Mam BKD 2006 i 225.000km na jednym sprzęgle. Turbinę robiłem już, ale głowica mi nie pękła (to tak a propos charakterystycznych poważnych usterek BKD)

          Komentarz

          • zajcu_89
            Drive
            • 2007
            • 41

            #30
            To może dodam coś od siebie, bo mam BKD w leonie z 2005 roku, nalatane mam 140kkm i jakies 10kkm temu miałem problem właśnie podobny do kolegi wyżej, z jedynką i wstecznym, w ASO powiedzieli, że żeby postawić jakąkolwiek diagnoze potrzebują wyjąć skrzynię (a to kosztuje). W związku, że leonik jest przeznaczony na dalsze mody i sprzęgło też już się kończyło, razem z dwumasem, poleciałem z grubej rury. Leonik dostał inną skrzynię (przeszczep na skrzynie z FR'ki, dorwałem używkę na allegro za 1800zl z przebiegiem 15kkm), dwumas też trafiłem bardzo tanio, również na allegro, no i sprzęgło SACHSA RACING które dość drogie było, tarcza 1000zł i docisk 1300.
            Całość została złożona w warszawskim VTG'ku, gdyż tylko tam zostało mi zagwarantowane, że dopasują skrzynię. I nie mylili się, wszystko gra jak należy

            Komentarz

            • Quest
              Ambiente
              • 2009
              • 232

              #31
              Robercik, jak tam postęp prac... wiesz już coś konkretnego?
              Człowiek wiedzy żyje działając, a nie myśląc o działaniu, ani też myśląc, co pomyśli, kiedy skończy działać.

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                #32
                Zamieszczone przez zajcu_89
                To może dodam coś od siebie, bo mam BKD w leonie z 2005 roku, nalatane mam 140kkm i jakies 10kkm temu miałem problem właśnie podobny do kolegi wyżej, z jedynką i wstecznym, w ASO powiedzieli, że żeby postawić jakąkolwiek diagnoze potrzebują wyjąć skrzynię (a to kosztuje). W związku, że leonik jest przeznaczony na dalsze mody i sprzęgło też już się kończyło, razem z dwumasem, poleciałem z grubej rury. Leonik dostał inną skrzynię (przeszczep na skrzynie z FR'ki, dorwałem używkę na allegro za 1800zl z przebiegiem 15kkm), dwumas też trafiłem bardzo tanio, również na allegro, no i sprzęgło SACHSA RACING które dość drogie było, tarcza 1000zł i docisk 1300.
                Całość została złożona w warszawskim VTG'ku, gdyż tylko tam zostało mi zagwarantowane, że dopasują skrzynię. I nie mylili się, wszystko gra jak należy
                no to super poleciałeś teraz to mozesz modzić :diabelski_usmiech
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • Robercik
                  Drive
                  • 2008
                  • 91
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #33
                  Witam
                  Wyszło tak jak mówił mechanik. Sprzęgło jest dobre, dwu masa też. Po wyjęciu skrzyni wałek sprzęgłowy miał luz i wzdłużny i poprzeczny co prawda nie duży ale to wystarcza ..
                  Skrzynia rozebrana, zamówione części w poniedziałek wiozę do zakładu ślusarskiego żeby dorobili odpowiednią tuleję.

                  [ Dodano: Nie 12 Gru, 10 19:12 ]
                  nr łożyska 02M311235A
                  Jest O2Fl CFHC, Passat B6 1.9tdi BLS
                  Była O2FL BXE, Audi A2 1.4TDI,
                  Była O2 BXE
                  Była O1 1.8T + automat

                  Komentarz

                  • Quest
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 232

                    #34
                    Robercik, daj znać co i jak...
                    Człowiek wiedzy żyje działając, a nie myśląc o działaniu, ani też myśląc, co pomyśli, kiedy skończy działać.

                    Komentarz

                    • Robercik
                      Drive
                      • 2008
                      • 91
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #35
                      Dziś odebrałem auto wszystko ok
                      jak narazie działa bez zarzutu
                      cena za łożysko + podkładki 174zł
                      dorobienie tulejki do obudowy 100zł
                      robota mechanika 400 zł
                      Jest O2Fl CFHC, Passat B6 1.9tdi BLS
                      Była O2FL BXE, Audi A2 1.4TDI,
                      Była O2 BXE
                      Była O1 1.8T + automat

                      Komentarz

                      • piramida
                        RS
                        • 2009
                        • 12222
                        • Superb III (3V3)

                        #36
                        u mnie z koleji pojawiła sie taka sytuacja ze przy ruszaniu pedał sprzęgła drga tak jak bym np ruszał ze zbyt niskich obrotów.
                        Wczesniej tego nie było, byc moze cos spierdzieliłem wyjezdzając kiedyś z zasypanego miejsca parkingowego? :roll:
                        Sprzegło nie slizga, biegi idealnie wchodzą, przy zmianie na wyzsze biegi tez wszystko ok, ciekawe czy to jakies łozysko ma luz czy cos sie poluzniło ze wchodzi w rezonans?
                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                        Komentarz

                        • Quest
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 232

                          #37
                          Robercik, czy miałeś tulejkę na wzór? według czego ją dorobiłeś... chciałbym dać już ją do zrobienia ale za bardzo nie wiem jak ten tema t ugryźć...
                          Człowiek wiedzy żyje działając, a nie myśląc o działaniu, ani też myśląc, co pomyśli, kiedy skończy działać.

                          Komentarz

                          • Maru 123
                            RS
                            • 2008
                            • 4660

                            #38
                            Robercik, no właśnie masz coś na wzór jakieś foto czy coś? :roll:
                            1.8T AGU L&K

                            2.0TDI BKD ELEGANCE

                            TOYOTA LAND CRUISER J95

                            Komentarz

                            • Robercik
                              Drive
                              • 2008
                              • 91
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #39
                              A więc tak
                              trzeba zamówić w serwisie łożysko 02M311235A do tego podkładki, seger + dekielek
                              nastepnie trzeba wyjąć skrzynię i rozpołowić
                              tą część gdzie siedzi łożysko trzeba zawieźć do zakładu, mają ten otwór w którym siedzi łożysko rozwiercić, bo stare łożysko rozbiło ten otwór. Następnie w ten otwór trzeba wkleić pierścień (tuleję) i ztoczyć ją na wymiar nowego łożyska, tak aby trzeba je było lekko wbić. Do nowego łożyska koniecznie trzeba założyć podkładki, aby zlikwidować luz wzdłużny



                              [ Dodano: Pon 20 Gru, 10 11:01 ]


                              [ Dodano: Pon 20 Gru, 10 11:02 ]
                              Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                              [ Dodano: Pon 20 Gru, 10 11:05 ]
                              Jest O2Fl CFHC, Passat B6 1.9tdi BLS
                              Była O2FL BXE, Audi A2 1.4TDI,
                              Była O2 BXE
                              Była O1 1.8T + automat

                              Komentarz

                              • krzynol
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 11255
                                • Superb II combi (3T5)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                #40
                                Robercik, zdjęcia wcięło
                                a chętni popatrzę bo się przymierzam do tego samego
                                podkładka jest jedna, więc pewnie kilka trzeba dopasować?
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz

                                • Robercik
                                  Drive
                                  • 2008
                                  • 91
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  #41
                                  Podkładki się kupuje dwie jedną dajesz z jednej strony a drugą z drugiej strony, i z tego co pamiętam jedna jest mniejsza a druga większa, mają one szeroki kołnierz i sięgają do niewyrobionej czesci obudowy także dwie idealnie pasują i likwidują luz

                                  pozdrawiam
                                  Jest O2Fl CFHC, Passat B6 1.9tdi BLS
                                  Była O2FL BXE, Audi A2 1.4TDI,
                                  Była O2 BXE
                                  Była O1 1.8T + automat

                                  Komentarz

                                  • krzynol
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 11255
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                    #42
                                    podkładki są z dwóch stron to wiem, ale czy nie trzeba będzie więcej ich dać (grubiej)?
                                    są jeszcze zabezpieczenia łożyska 5 - występują w różnych grubościach
                                    pewnie po dorobieniu wszystkiego trzeba będzie odpowiedni dobrać




                                    [ Dodano: Sro 20 Lip, 11 20:18 ]
                                    skrzynia zrobiona
                                    łożysko się na szczęście w obudowie nie wytarło, czyli tulejowanie nie było potrzebne
                                    luzy były owszem, ale dałem nowe łożysko 3, dwie podkładki 6 i 7, a także grubsze zabezpieczenie 5
                                    jutro będę jeżdził to sięzobaczy czy wszystko gra
                                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                    poprzednie modele:
                                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                    Komentarz

                                    • sew1981
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratoRS
                                      • 2009
                                      • 10986
                                      • Fiat

                                      #43
                                      czy ta dolegliwość dotyczy też skrzyni w OII bmn (170 km)?

                                      Komentarz

                                      • krzynol
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 11255
                                        • Superb II combi (3T5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                        #44
                                        dotyczy to skrzyń 6 biegowych do 2006 włącznie
                                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                        poprzednie modele:
                                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                        Komentarz

                                        • Dachu
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 724
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BGU 1.6 MPI 102 KM

                                          #45
                                          tez mam podobna przypadłosc na 6 biegu podczas przyspieszania cala buda wchodzi w drgania,ale jak przeciagne troszke na 5 biegu to na 6 jest wtedy wszystko ok,ajuz raz bylo u mnie to łozysko robione,a mam auto z lutego 2006 r.
                                          Skoda Octavia II 1.9 TDI BJB 105/250 niestety juz nie ma(ale w pamieci pozozstanie

                                          obecnie Skoda Octavia II 2.0 TDI 187 km i 390 Nm + banan na twarzy

                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...ck+king++dachu

                                          Komentarz

                                          • krzynol
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 11255
                                            • Superb II combi (3T5)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Dachu
                                            na 6 biegu podczas przyspieszania cala buda wchodzi w drgania
                                            ja tak nie miałem, ale kto wie
                                            też mam z lutego 2006 auto i ciągnęło na jedynce jakby nie było wysprzęglone
                                            albo z szrpnięciem łapało na starcie na jedynce
                                            jak było robione to może coś dalej się dzieje, takto z tymi skrzyniami jest
                                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                            poprzednie modele:
                                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                            Komentarz

                                            • piramida
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 12222
                                              • Superb III (3V3)

                                              #47
                                              Zamieszczone przez Dachu
                                              tez mam podobna przypadłosc na 6 biegu podczas przyspieszania cala buda wchodzi w drgania,ale jak przeciagne troszke na 5 biegu to na 6 jest wtedy wszystko ok,ajuz raz bylo u mnie to łozysko robione,a mam auto z lutego 2006 r.
                                              od ilu obrotów przyspieszasz na 6 biegu?
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz

                                              • bari76
                                                Drive
                                                • 2011
                                                • 49

                                                #48
                                                fajny temat

                                                fajny temat mam podobny problem cala buda drzy i dziwne szumienie dochodzi z lewej strony ale ze zmiana bieguw nie ma problemu 130000tysiecy najezdrzone wydawalo mi sie ze to lorzysko w kole teraz myslalem ze przegub ale zabiliscie mi klina doradzcie cos moja ma naped na cztery kopytka pewno ta naprawa bedzie drorzsza niz standart

                                                [ Dodano: Pią 22 Lip, 11 19:30 ]
                                                ja startuje nawet od 1300 ale drrzenie pojawia sie po 2500 jak by kolo bylo niewywarzone
                                                bari

                                                Komentarz

                                                • dyndel
                                                  Classic
                                                  • 2012
                                                  • 3
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #49
                                                  Obawiam się że moją Skodzinke dopadło to samo wadliwe łożysko.Mam skrzynie FWZ z 04.2006 roku.Przy ruszaniu słychać takie jakby rzężenie albo trzeszczenia,ogólnie odgłos takiego tarcia metal o metal zwłaszcza przy obciążeniu(ruszanie pod górę albo kilka ludzi na pokładzie).Tak czy inaczej dźwięk dochodzi ze skrzyni i czeka mnie wyjęcie jej.I tu moje pytanie.Polecacie koledzy jakiegoś mechanika w okolicach Krakowa któremu można powierzyć naprawę tej skrzyni?Z wyjęciem i zamontowaniem skrzyni sobie poradzę ale już jej wnętrze to dla mnie czarna magia.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...